HOME la dolce' me petua c & s

Friday 17 August 2012

my parent's P A S T ; yang bikin aku sedih



eh , nak raya dah ?! hmm , sedar tak sedar dah dekat sebulan kite puasa kann ~
mood ; of course laa excited , sok family aku nak balik kampung kat Lipis ; owh happy nye nak jumpa cousin tersayang and the most thing yang buat aku sedih ; raya tahun ni aku dah tak dapat tengok senyuman wan <3 oh kesian nye cucu wan ~
eh jap2 , agak2 nya , shall we met again ya ramadhan for next year ?! hmm...


O Ramadan, we have witnessed you…you are leaving….we are all hoping of  reaping what we have sowed…

Shall we witness you again next year?

hmm , memandangkan aku dah bosan baca post orang pasal " Raya is Coming Soon !" or so-what-ever , sekarang aku nbak stori pasal parents aku di zaman dahulu ...

huh , bukak stori pasal parents aku time diorang kecik memang buat aku jeles terutama bila diorang citer pengalaman diorang raya time kecik2 dulu ; tapi , di sebalik happy story tuh tersimpan memori pahit yang aku tahu diorang takkan lupa sampai bila2 ~

especially my A B A H <3
hmm , abah dilahirkan dalam family yang kurang berada a.k.a miskin ; and for sure laa ramai masyarakat yang tak tahu maksud perihatin tu apa (maklum laa , diorang mana gi skola and belajar tinggi2 macam ayah aku , hihi) , menghina ayah aku and his family ; owh , what so touching , and saat tuh laa aku belajar erti bersyukur ; ayah aku selalu kene hina ngan aunty die and orang kampung ; haha , wonder what ?! sekarang diorang yang selalu mintak tolong abah terutama dari segi kewangan , and sebagai best-man-ever kat muka bumi ni , tak pernah kedekut ngan diorang tuh ... 


Sometimes ALLAH closes all doors and shuts all the windows. During those times, think that may be there is STORM outside and HE wants you SAFE

abah kata , biar diorang malu sendiri ; abah ni terlalu baik lah , kadang2 aku pelik macam mana abah boleh tak berdendam ngan orang2 yang hina dia dulu ; because of that , G O D love you abah <3
kadang2 aku rase cam nak nangis ang geram sangat sampai rasa macam nak baling je TV plasma kat umah ue dekat muka diorang bila dengar citer abah ! tapi abah kata , biar lah , and abah selalu pesan ; biar laa orang buat ape pon kat kite ; asal kita redha dan ikhlas , mesti G O D will pay you much more better ; and its definitely true ! abah dah buktikan kat kami semua ;
hah , aku pon tak tahu dah nak cakap macam mane ; B T W abah is a very amat superb spaghetti nice and charming man in this world !

kalau pasal umi pulak ; hmm , umi lahir dalam keadaan family berada laa jugak , just orang selalu memperlekehkan family umi cause arwah wan is tok's second wife ~ hmm , aku pon selalu dengar citer umi yang dia kena hina and kutuk ! sape tak sedih ?! dulu , orang selalu pandang rendah kat arwah wan sebab wan ni dikira menumpang senang tok je ; but , tahun demi tahun , wan kaya (tak laa kaya mane pon) atas usaha dia , mak andak pon kawin nagn orang masuk u (time tuh , sape anak or menantu masuk u , memang feymes mengalahkan artis !) , and umi pon kawin ngan orang masuk you (its A B A H !) hah ; time tuh baru laa diorang paham maksud hormat tuh apa ; eleh , kaw ingat arwah wan tak boleh besarkan anak2 die dengan cemerlang ke hah?! tapi , banyak stori umi citer sal die , kakak and dia ditindas (ocoyy) ngan family tiri die ; huh !

idealmuslimyouth:

www.facebook.com/idealmuslimyouth

aku story ni bukan nak bukak pekung kat dada sendiri ; just wanna tell you perbezaan darajat di mata manusia ~ bukan ke lagi elok kalau kita nilai orang melalui iman dia , ceyy ; lagi pon aku just nak ingat kan korang and myself yang kekadang kufur nikmat or lupa nikmat yang Allah bagi kat kita ; 
and the moral of story ; S A B A R is the key for S U C C E S S !
(tak caye tanya A B A H ; bhaha :P)

hmm , i think thats all from me today ; thanks D E A R !

maassalamah , As Salam

No comments: