HOME la dolce' me petua c & s

Saturday 12 January 2013

perubahan :') sangat memerlukan masa .

 
 
woosh , dah hari sabtu . alahai , rasa sedih pulak nak tinggalkan rumah :'(
dulu kemain komplain cuti terlebih lama laa , apa laa . huh , petang semalam baru aku terfikir , semalam ialah hari terakhir aku boleh tengok cerita favourite aku , cucu menantu .
haduii , ni lah masalah aku bila dah melekat depan tv tuh then ngadap cerita indon . memang berat laa kan nak tinggal apa yang kita suka . dah laa tak boleh tengok maharaja lawak mega final :'( tapi bila teringat kat rumah yang bakal kitorang duduk nanti , 
huhu , tak sabar weyh nak balik sekolah ! XD
 
yes , macam aku cakap tadi . memang berat nak tinggalkan apa yang kita suka dan apa yang kita sayang . tapi kita kena terima hakikat , one day apa yang kita suka dan apa yang kita sayang akan pergi jauh dari kita , kan ?? :) act , sekarang ni aku tengah mengeluarkan peluh dan membanting tulang empat kerat aku ni untuk siapkan sisa-sisa homework yang macam takkan siap tuh .
tipu lah kalau aku cakap homework aku dah nak dekat siap kan . huh , dataran integrasi tuh mesti tengah menunggu spesies "rajin" macam aku ni XD
 
haiih , bila laa homework ni nak habis ?? haha , guane kerja ni nak habis nya kalau tengah duk cari bahan , tetiba aku duk sibuk pi bukak blog pulak . apa kejadah nya aku ni ==' erghh , geram nya dengan diri sendiri !! :V *dush dush* ketuk kepala . 
 
nampak tak betapa bengang nya aku sekarang ni ==' *hihi ,cumell nya kucing ni , auww !*
hah , kalau uolls nak tahu , time cuti ni saya hidup tanpa hphone ! serious .
dan sepanjang cuti ni jugak lah umi dan abah ajar aku untuk melakukan perubahan pada diri :)
 act , manusia perlu berubah dan akan berubah bila kita seharusnya berubah .
 okey , uolls kena set mind kat sini yang aku tengah cakap pasal perubahan ke arah kebaikan .
dan kekadang , tak semua orang boleh terima perubahan kita dan percaya yang kita boleh berubah . itu lah lumrah manusia . senang menilai sesuatu dan sukar menerima perubahan . so , kita tak boleh putus asa dalam melakukan yang terbaik untuk diri kita . cukup lah diri kita dan Allah je tahu , yang kita dah cuba untuk berubah . 
apa pun , to all my besties , aku nak mintak maaf sangat untuk semua yang aku dah buat dulu .
 tak semua orang boleh berubah dalam masa yang singkat . perubahan memerlukan masa :)
tak semesti nya apabila ditegur , kita boleh terus hadam apa yang ditegur . ofkos lah kita nak kemam dulu , kunyah dulu , nak telan dulu , then baru lah kita boleh hadam , betol tak ? dan semua proses tu memerlukan masa . aku sendiri sedang mencuba untuk jadi lebih baik dan aku harap Allah akan sentiasa buka mata hati aku supaya aku tak ulang kesilapan yang sama , amin :')
 
aku mengaku , aku adalah antara orang yang sangat suka buat keputusan tanpa fikir panjang . aku ni annoying taw kalau uolls nak tahu , dan mulut aku ni sangat lah jahat .*dush dush , tumbuk mulut sendiri ! huh , apa pon aku harap sangat Allah akan bukak pintu hati kengkawan aku dan semua yang kenal aku supaya boleh terima kekurangan dan kelebihan aku dengan redha . aku pon akan mencuba untuk menerima uolls seadanya , i'Allah :')
 
walaweyh , panjang siot post kali ni . aku harap korang dapat baca post ni sampai habis dengan redha , haha *sebab panjang sangat* :P
dan aku harap korang dapat laa sikit sebanyak manfaat dari post aku kali ni okey :D
 
" bubye hunny bunny bunch , meow " :D
::maassalamah . Assalam::
 
 
#muqaddimah aku selalu panjang :P

No comments: